300 tl deneme bonusu veren siteler 200 tl deneme bonusu veren siteler bonus veren
PEHLİVAN: DOMUZ ETİNİN HARAM OLDUĞU KUR’AN HÜKÜMLERİYLE SABİTTİR

PEHLİVAN: DOMUZ ETİNİN HARAM OLDUĞU KUR’AN HÜKÜMLERİYLE SABİTTİR

ABONE OL
21 Ekim 2024 12:32
PEHLİVAN: DOMUZ ETİNİN HARAM OLDUĞU KUR’AN HÜKÜMLERİYLE SABİTTİR
0

BEĞENDİM

ABONE OL

 Son günlerde ülke gündemini meşgul eden bazı gıda şirketlerinin ürünlerinde domuz eti ve tek tırnaklı hayvan etlerini kullanması hakkında İlçe Müftüsü Abdülhamid Pehlivan domuz etinin İslamdaki yeri hakkında açıklamalarda bulundu. Müftü Pehlivan,  İslam dini, insanı maddi ve manevi yönden her türlü zarardan korumak için bazı kurallar koymuştur ve çerçevede insana zarar verecek her şeyi yasaklamış, temiz ve faydalı olan şeyleri de helal kılmıştır dedi..

Kur’an ve sünnete baktığımız zaman yenilmesi yasak olan hayvanlardan domuz gibi ismi belirtilenler olduğu gibi İslam’ın genel ilke ve prensiplere göre ismi belirtilmeyenler de vardır diyen İlçe Müftüsü Abdülhamid Pehlivan “ Mesela Hz. Peygamber ( SAV ) yırtıcı hayvanların ve yırtıcı kuşların etlerinin yenmeyeceğini belirtmiştir. Etlerinin yenmesinin haram olduğunda görüş birliği bulunan hayvanlar ise şunlardır:

Domuzun haram olduğu, Kur’an’ın açık hükmüyle sabittir (el-Mâide, 5/3). Kur’an’da ismi anılarak yasaklanan tek hayvan domuzdur. Kur’an’da sadece domuzun etinin haramlığından söz edilse de İslâm âlimleri, Enam Suresinin 145. ayetinde geçen rics ifadesi ile Araf Suresi 157. Ayetindeki onlara pis ve murdar olan şeyleri haram kılar ifadelerini birlikte değerlendirmişler ve domuzun her şeyinin haram olduğunu belirtmişlerdir.

Allah’tan başkası adına kesilen hayvanların etlerinin haram olduğu da yine Kur’an’ın hükmüne dayanır. Kesim sırasında üzerine Allah’ın adı anılmayan hayvanların etlerini yemeyin. (el-Enam, 6/121). Bu ilke, İslâm’ın tevhit akidesine verdiği önemin ve şirke karşı aldığı kesin tavrın bir göstergesidir.

Dinî usullere uygun olarak kesilmemiş veya kendiliğinde ölmüş olan hayvanın etinin haram olduğu da yine Kur’an’ın açık hükmüne dayanır. Allah size ancak leş, kan, domuz eti ve Allah’tan başkası adına kesileni haram kıldı. (el-Bakara, 2/173) Ölmüş hayvan, kan, domuz eti, Allah’tan başkası adına boğazlanan ( Henüz canı çıkmamış iken ) kestikleriniz hariç olmak üzere boğulmuş, darbe sonucu ölmüş, yüksekten düşerek ölmüş, boynuzlanarak ölmüş ve yırtıcı hayvan tarafından parçalanmış hayvanlar ile ( Tazim amacıyla ) dikili taşlar üzerinde boğazlanan hayvanlar size haram kındı (El Maide 5/3 )

Yukarıda zikri geçenler dışında kurt, aslan, kaplan gibi köpek dişleriyle; doğan, şahin, kartal gibi pençesiyle avlanan hayvanlar ile sinek, örümcek, akrep gibi haşeratın yenilmesi İslâm âlimlerinin çoğunluğuna göre caiz görülmemiştir.”

 

Domuzun yenilmesi ya da derisinden veya kılından ayakkabı yapmak, fırça veya dikiş ipi imal etmek, bu tür ürünleri kullanmak ve alıp satmak caiz midir sorularının sıkça sorulduğunu belirten İlçe Müftüsü Abdülhamid Pehlivan “ Kur’an-ı Kerim’de haram kılınan hayvan kökenli gıdalar içerisinde açıkça ismi belirtilen tek hayvan domuzdur (Bakara, 2/173; Maide, 5/3; Enam, 6/145; Nahl, 16/115). Ayetlerde “domuzun etinin” vurgulanması, bu hayvandan beklenilen en önemli yararın etine yönelik olması nedeniyledir. Fıkıh literatüründe domuzun yalnızca etinden değil, kemikleri ve yağı da dahil bütün cüzlerinden faydalanmanın haram olduğu açıkça belirtilmiştir. Günümüzde ise alternatif helal maddeler bulunduğu için domuz derisinden veya kılından; ayakkabı veya giysi yapmak, fırça veya dikiş ipi imal etmek ve bu tür ürünleri kullanmak, bunların alım satımını yapmak caiz değildir. Sonuç olarak; Kur’an-ı Kerim’de haram kılınan hayvan kökenli gıdalar içerisinde açıkça ismi belirtilen tek hayvan domuzdur. (Bakara, 2/173; Mâide, 5/3; Enâm, 6/145; Nahl, 16/115) Ayetlerde “domuzun etinin” vurgulanması, bu hayvandan beklenilen en önemli yararın etine yönelik olması nedeniyledir. Literatürde domuzun yalnızca etinden değil, kemikleri ve yağı da dâhil bütün cüzlerinden faydalanmanın haram olduğu açıkça belirtilmiştir. Ancak insan sağlığın korunması noktasında tedavi yöntemlerden helal olanlarından hiçbiri çözüm olunamadı ve insanın hayati söz konusu olup, iyileşme noktasında başka bir yol bulanamadı ise,  zaruret durumu olması hasebiyle bu durum hariç kesin olarak haram kılınmıştır.” Dedi.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.


HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.